HOORN – De komende maanden staan vol met activiteiten rondom Kaap Hoorn 400 in Hoorn en omstreken. Mede hierom is de organisatie van Kaap Hoorn 400 blij met Westfriesland Media en haar nieuwswebsites als lokale mediapartner. Website www.onswestfriesland.nl besteedt ruim aandacht aan Kaap Hoorn 400 naast het dagelijkse nieuws uit Westfriesland.
“De samenwerking gaat verder dan alleen persberichten, “aldus coördinator Gerben H. Bakker van Zorro. “Met Westfriesland Media de uitgever van deze website zijn wij ook druk met een audio vertelling van het reisverhaal door Ad Geerdink, wellicht aangevuld met videobeelden. Men is echt betrokken bij het verhaal Kaap Hoorn.”
Ook de zakelijke partners van het evenement komen tijdens het Kaap Hoorn 400 jaar in de spotlight. “Westfriesland Media heeft ook een website voor zakelijk nieuws en interviews, www.westfrieslandinbedrijf.nl, Daar ligt de focus op de zakelijke kant van het Kaap Hoorn 400 jaar.” Als voorbeeld noemt hij de aandacht voor het horecapakket van Veldboer Eenhoorn en de t-shirts van Pini Piru. “De ondernemers haken bewust aan bij het Kaap Hoorn 400 feest. Het verhaal achter de producten mag ook verteld worden.”
Eigenaar Alex Gitzels van Westfriesland Media sluit zich graag aan bij Kaap Hoorn 400. “In basis zijn wij een Media en Communicatiebedrijf voor MKB Westfriesland met ondersteuning in websites, content en marketing. Daarnaast bereiken wij als uitgever van de beide websites tienduizenden bezoekers per maand. Dit evenement ondersteun ik graag door er extra aandacht aan te besteden in Hoorn maar ook daarbuiten. Dat verdient de organisatie en de ondernemers die zich extra inspannen om Hoorn op de kaart te zetten.”