HOORN – Extra Leisure uit Maastricht, organisator van IRONMAN-wedstrijden in Nederland, heeft Comeback sports uit Hoorn gevraagd als commerciële partner voor de komende jaren. Comeback zal partners en merken verbinden aan IRONMAN Nederland.
“De afgelopen jaren hebben Nederland en IRONMAN al aangetoond een gouden combinatie te zijn. De lange afstand van 2015 tot en met 2018 in Maastricht bleek een schot in de roos, maar was misschien nog niet voor iedereen weggelegd”, zegt organisator Vincent van der Stouwe van Extra Leisure. Met kortere afstanden heeft Extra Leisure, die naast organisator ook licentiehouder is van IRONMAN Nederland, dit jaar de drempel voor triatlonsport verlaagd.
70.3
In 2020 wordt het sportspektakel in Westfriesland uitgebreid met een IRONMAN 70.3. De triatlon met 1,9 kilometer zwemmen, 90 kilometer fietsen en 21,1 kilometer hardlopen is met 2.200 deelnemers uit 43 verschillende landen inmiddels uitverkocht.
Na de eerste editie in het Hoorn hebben Extra Leisure, Comeback en de partners het evenement geëvalueerd. De lessen uit deze evaluatie zijn geleerd in een nieuwe samenwerking, waarbij Comeback de partnerships voor de komende drie edities van IRONMAN Nederland mag verzorgen.
Activatie
Stefan Kraft van Ermel van Comeback: “Verschillende soorten merken en bedrijven willen zich verbinden aan een van de grootste sportmerken in de wereld. Sport wordt namelijk gezien als het ultieme marketingmiddel voor meer zichtbaarheid en merkactivatie. Deze activatie levert regionaal, nationaal en internationaal veel publiciteit op.”