ZWAAGDIJK-OOST – Non-food discounter Action heeft vandaag de cijfers voor de eerste negen maanden van 2024 gepresenteerd. Het bedrijf zag de omzet stijgen met 20,9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, wat neerkomt op een omzet van €9,6 miljard. De autonome groei, waarbij nieuwe winkels niet zijn meegerekend, bedroeg 9,8% en is vooral gedreven door een toename in het aantal klanten.
Uitbreiding in winkels en werkgelegenheid
In de eerste drie kwartalen van 2024 opende Action 189 nieuwe winkels in Europa, wat het to taal op 2.755 vestigingen brengt in twaalf landen. Het bedrijf verwacht in totaal ongeveer 350 nieuwe winkels te openen in 2024, een verhoging van eerdere prognoses met twintig extra vestigingen.
Met de groei van het aantal winkels creëerde Action ook 5.461 nieuwe banen, waardoor de organisatie nu uit 74.501 medewerkers bestaat. Het personeelsbestand van Action, verspreid over twaalf landen, omvat maar liefst 156 verschillende nationaliteiten.
Volgens CEO Hajir Hajji zorgt de inzet van de medewerkers ervoor dat de groei van Action kan worden doorgezet: “Onze sterke groei wordt mede gedreven door een toenemend aantal klanten. We blijven de komende maanden een groot aantal nieuwe winkels openen. Ik ben trots op de inzet van al onze collega’s.”
Klanttevredenheid en erkenning
De waardering van klanten is een belangrijke drijfveer achter Action’s groei. Onlangs ontving het bedrijf verschillende klantenprijzen in Europa. In Italië won Action de ‘Insegna dell’Anno’ in de categorie ‘Huishoudelijke artikelen’, terwijl het in België en Nederland werd uitgeroepen tot ‘Retailer van het Jaar’ in de categorie ‘Warenhuizen’. Ook in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk werden prijzen in diverse categorieën in ontvangst genomen, waaronder decoratie en cadeau-artikelen.
Duurzaam distributiecentrum in Spanje
In Spanje opende Action onlangs een nieuw distributiecentrum (DC) in Illescas, nabij Madrid, om de Spaanse en Portugese markt te bedienen. Dit centrum is gebouwd volgens de hoogste duurzaamheidsnormen en heeft de hoogste BREEAM-certificering ‘Outstanding’ behaald. Het is tevens het eerste gasvrije DC van Action. Dit distributiecentrum dient als blauwdruk voor toekomstige distributiecentra die Action de komende twee jaar in Europa wil openen.
Met deze duurzame ontwikkelingen en de voortdurende uitbreiding blijft Action zich richten op groei en klanttevredenheid in een brede Europese markt.
Natuurlijk blijft een zaak als de action groeien…veel meuk wat na 4 gebruiken stuk is en dan hup de afvalbak in en snel wat nieuws halen …
Je moet daar trouwens bij eetbare dingen goed naar de datum kijken
Hoppa…kassa voor de action
Petra Schoof stel je niet zo aan. Action heeft goede spullen.
Silvia Minneboo-Duinmayer het is voor een groot deel goedkope meuk..
Dus sneller kapot dus vaker iets vervangen..
Zo is het gewoon, heeft niets met aanstellen te maken.
Ook ik haal er wel spulletjes hoor
Petra Schoof dan niet komen bij de action , toedeloe
Mary Wormsbecher Dus omdat ik eerlijk mijn mening ergens over geef moet ik er maar niet meer heen gaan ???
Wat een kul …dan zou je nergens meer heen kunnen …
Action is gewoon de Temu van de winkelstraat. Niks anders als troep.
Merken als Brabantia en Curver kan je er echt niet vinden.
Mensen willen niet meer de hoofdprijs betalen en kopen liever iets wat niet lang mee gaat om vervolgens weer het zelfde te kopen. Action is gewoon van het snelle geld massa is kassa.
Maarten de Boer misschien omdat niet alle mensen de hoofdprijs kunnen betalen🤔