• Hoorn.wf
  • Medemblik.wf
  • Enkhuizen.wf
  • Drechterland.wf
  • StedeBroec.wf
  • Opmeer.wf
  • Koggenland.wf
woensdag, 23 juli 2025
  • Login
OnsWestfriesland
  • Home
    • Sport
    • Vacatures
  • 112NHN
  • Lokaal
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Fotos
  • Adverteren
  • Video’s
  • Contact
No Result
View All Result
  • Home
    • Sport
    • Vacatures
  • 112NHN
  • Lokaal
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Fotos
  • Adverteren
  • Video’s
  • Contact
No Result
View All Result
OnsWestfriesland
Home Drechterland

Zo waarderen de inwoners dienstverlening gemeente Drechterland

by Redactie
15 januari 2024
in Drechterland, lokaal
Reading Time: 3 mins read
A A
0
Zo waderen de inwoWaardering van onze dienstverlening
Deel op FacebookDelenDelenDelenDelen

DRECHTERLAND -De gemeente is voortdurend bezig met het verbeteren van de dienstverlening voor de inwoners. Daarom zijn er dit jaar 2 onderzoeken geweest over hoe u onze dienstverlening ervaart. Inwoners en ondernemers konden tijdens de zomermaanden een enquête over onze dienstverlening invullen. Deze vragen waren voornamelijk gericht op het contactmoment en het gekregen antwoord op de vraag van de inwoner. Daarnaast hebben we bezoekers van het gemeentehuis en van onze website van juni tot half oktober gevraagd wat ze vonden van de manier waarop ze geholpen zijn. De resultaten uit deze twee onderzoeken willen wij graag met u delen.

Resultaten onderzoek na contactmoment

Mensen die bij de balie, via de telefoon of via de website contact hebben gehad met de gemeente konden ook hun mening geven over hoe zij zijn geholpen. In de periode van juni tot half oktober vulden 132 bezoekers aan de balie de vragenlijst in. Zij gaven de medewerkers een 8,7. Een mooi cijfer! Er waren zelfs 46 bezoekers die een 10 gaven. Het meest gewaardeerd wordt de vriendelijkheid van de medewerker achter de balie. Ook de wachttijden, kennis en vaardigheden worden goed gewaardeerd.

(tekst gaat door onder deze advertenties)

De telefonische dienstverlening kreeg een 8,3. De online bezoekers gaven over de periode januari tot half oktober de dienstverlening een 7,2.

Resultaten Enquête

In de enquête onder inwoners en ondernemers is vooral gevraagd naar het contactmoment en hoe deze ervaring was. De gemeente Drechterland kreeg als rapportcijfer een 6,2 voor de dienstverlening. De enquête is 60 keer door inwoners ingevuld. Van deze personen heeft 67% dit jaar contact gehad met de gemeente. De top 3 van redenen voor dit contact is:

(tekst gaat door onder deze advertenties)
  1. een melding openbare ruimte
  2. een aanvraag voor een paspoort of reisdocument
  3. iets anders

Contact opnemen met de gemeente wordt voornamelijk via de website of telefonisch gedaan. Ervaringen met het contactmoment waren:

  • Positief:                      32%
  • Neutraal:                     15%
  • Negatief:                     20%
  • Geen antwoord:         33%

Ondervraagden die een negatieve ervaring hadden gaven aan dat ze onvoldoende op de hoogte zijn gehouden en dat er niets tot weinig met de melding werd gedaan. Ook ervaarden ze de dat de bereikbaarheid lastig is. Van de ondervraagden die contact hebben opgenomen, heeft 37% daadwerkelijk een antwoord gekregen op hun vraag, 22% helaas niet. 8% geeft aan dat de vraag nog in behandeling is (33% van de ondervraagden hebben geen reactie gegeven op deze vraag).

Afspraak maken

Inwoners vinden het over het algemeen geen probleem om een afspraak te maken voor een bezoek aan het gemeentehuis, 13% van de ondervraagden komt het liefst zonder afspraak langs.

Verbeteringen

Met de feedback die we hebben ontvangen proberen we waar mogelijk snel verbeteringen door te voeren. Zo is bijvoorbeeld de naam van de afspraak voor het aanvragen van een ID-kaart of paspoort voor een minderjarige aangepast. Door deze kleine aanpassing is het voor bezoekers duidelijker hoe ze zich moeten voorbereiden op de afspraak en wat ze mee  moeten nemen.

Andere tips die gegeven zijn, gaan over het verbeteren van het persoonlijke contact, ruimere openingstijden en betere bereikbaarheid.

Hoe nu verder?

De uitkomsten van de enquêtes zijn belangrijke input voor de verbetering van de dienstverlening. Naar verwachting is er aan het einde van dit jaar een ontwikkelplan gereed waarin we beschrijven wat we gaan doen om de dienstverlening aan inwoners en ondernemers te verbeteren. De verbeteringen spitsen zich toe op digitale dienstverlening, dienstverlening op maat en inclusieve en toegankelijke dienstverlening. Daarbij willen we ook onderzoeken hoe we de dienstverlening samen met u kunnen verbeteren. Dienstverlening is niet alleen van de gemeente, maar van ons allemaal! In 2024-2025 gaan we dit plan uitvoeren en hopen we meer duidelijkheid te kunnen geven.

Bron tekst en foto: Gemeente Drechterland

Tags: Gemeente Drechterland
Share58Tweet37SendShare10Send
Advertenties van onze sponsoren
• De HorlogeSmit voor horlogereparaties en onderhoud 0611040316
• Ook hier adverteren? Vanaf €25,- p/maand
• Renovatie badkamer, keuken, toilet? Vertelman Tegelwerken
• BHV materialen nodig? BHVtotaal uw partner in veiligheid!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor Nieuws Updates:

Skoftig; Nieuws uit jouw regio in je mailbox Abonneren

Populair afgelopen 24 uur

  • Strandje Julianapark vraagt aandacht; ook na oplevering van het veel grotere stadsstrand in Hoorn

    Strandje Julianapark vraagt aandacht; ook na oplevering van het veel grotere stadsstrand in Hoorn

    5152 shares
    Share 2061 Tweet 1288
  • Medemblik stopt uitwerking toekomstplan camping De Molenwurf in Wognum door landelijke ontwikkeling

    2565 shares
    Share 1026 Tweet 641
  • Meer bezoekers naar binnenstad Hoorn: ’toerisme en winkelen in de lift’

    1444 shares
    Share 578 Tweet 361
  • Bankhelpdeskfraude bij vrouw (84) in Hoorn; Man (op foto) koopt met pinpas voor €2400 bij elektronicazaak

    896 shares
    Share 358 Tweet 224
  • Johannes Poststraat in Hoorn tijdelijk open: tweede fase rioolvernieuwing start in november

    1104 shares
    Share 442 Tweet 276

Lokaal nieuws en bekendmakingen

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
Facebook Twitter Instagram Telegram LinkedIn

Nieuws, informatie en bekendmakingen per gemeente

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
Volg OnsWestfriesland en mis geen nieuws
  • Bluesky:  ons.wf/bluesky
  • Instagram:  ons.wf/Instagram
  • Twitter: ons.wf/twitter
  • facebook: ons.wf/facebook
  • Youtube: ons.wf/youtube
  • Telegram: ons.wf/telegram
  • Threads: ons.wf/threads
  • Mastodon: ons.wf/mastodon
  • Whatsapp Channel: WestfrieslandNieuws
  • whatsapp: 06-49 522 000 (nieuws, tips en foto's)
Samen groeien wij door naar de nummer 1 nieuwswebsite gericht op Westfriesland.

Laatst toegevoegd

Fusie Theo Rood en Hoogwout leidt tot landelijke pechhulp met lokale gezichten

Glaspoort legt glasvezel aan in Stede Broec

Auto vat vlam tijdens rit op Oosterdijk in Enkhuizen

Aan de slag bij huttendorp Hoogkarspel; thema dit jaar: Boerderij

Medemblik stopt uitwerking toekomstplan camping De Molenwurf in Wognum door landelijke ontwikkeling

Meer bezoekers naar binnenstad Hoorn: ’toerisme en winkelen in de lift’

Zomeravondconcert Sander van den Houten

© 2013-2024 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden. | Disclaimer

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Beheer je privacy

Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.

Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Statistieken

Marketing

Toepassingen
Altijd actief

Altijd actief
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Beheer opties
{title} {title} {title}
  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
No Result
View All Result

© 2013-2024 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden. | Disclaimer