ENKHUIZEN – Na een tijdelijke stop kan Open Dutch Fiber (ODF) deze week weer verder met het aanleggen van glasvezel in Enkhuizen. De aannemer van ODF biedt inwoners excuses aan en belooft de uitvoering van het werk te verbeteren.
De gemeente ontving in oktober verschillende reacties van inwoners die ontevreden zijn over de manier waarop zij zijn benaderd door glasvezelbedrijf Open Dutch Fiber (ODF). Ook was de gemeente niet tevreden over het herstellen van het straatwerk na het aanleggen van de glasvezelkabel. Op verzoek van de gemeente is het werk tijdelijk stilgelegd.
Vertrouwen in verbetering
In opdracht van ODF voert aannemer Artemis ITS het werk uit. Na overleg met de aannemer en ODF hebben wij nu het vertrouwen dat de communicatie met inwoners en het uitvoeren van het werk verbetert.
Excuses aannemer
Aannemer Artemis ITS biedt alle inwoners excuses aan:
“Wij willen onze oprechte excuses aanbieden voor de gebrekkige communicatie en tekortkomingen die tijdens het project in Enkhuizen hebben plaatsgevonden. We beseffen dat de communicatie met bewoners niet aan de verwachtingen voldeed en dat zaken als werktijden, verkeersmaatregelen en de kwaliteit van het straatwerk soms niet adequaat werden nageleefd. Ook werden herstelpunten helaas niet binnen de afgesproken termijnen afgerond.
Met het oog op de toekomst hebben wij verbeteringen doorgevoerd om de kwaliteit van onze werkzaamheden te waarborgen. We gaan actief letten op duidelijke en tijdige communicatie met de bewoners, een strikte naleving van werktijden en verkeersmaatregelen, en de juiste uitvoering van straatwerk en herstelwerkzaamheden binnen de afgesproken termijnen. Daarnaast zullen wij extra toezicht houden om de kwaliteit van de uitvoering in elk stadium te controleren en verbeteren.
Wij danken de gemeente voor het begrip en vertrouwen in Artemis ITS en zetten ons in om deze punten voortaan structureel beter aan te pakken zodat glasvezel in uw straat veilig wordt aangelegd.”
Bron tekst en foto: Gemeente Enkhuizen