HOORN – Meubelbedrijf De Eekhoorn, bekend van het merk WOOOD, heeft aangekondigd dat Martijn Lutgerink per 10 januari 2025 is benoemd tot CEO. Lutgerink volgt hiermee een belangrijke rol op binnen het bedrijf, dat zich richt op innovatie en verdere internationale groei.
Lutgerink is geen onbekende bij De Eekhoorn. Hij was de afgelopen 14 maanden Chief Commercial Officer (CCO) en leverde daarin een grote bijdrage aan de nieuwe strategische koers van het bedrijf. Onder zijn leiding werden de omnichannel-strategieën versterkt en de merkidentiteit verder ontwikkeld.
Ruime ervaring en interne expertise
Met meer dan 25 jaar ervaring in de retailsector, onder andere bij Samsung en Sony, brengt Lutgerink uitgebreide expertise mee. Hij zal nauw samenwerken met Gerard en Jos de Smit, de broers en eigenaren van De Eekhoorn, die actief blijven in het directieteam. Jos richt zich op collectieontwikkeling en marketing, terwijl Gerard verantwoordelijk blijft voor ICT en operationele processen. “Met Martijn hebben we de ideale kandidaat gevonden,” aldus Gerard en Jos.
Over De Eekhoorn
De Eekhoorn, opgericht in 1980, is gespecialiseerd in meubelconcepten met een focus op hout en duurzaamheid. Met het merk WOOOD richt het bedrijf zich op internationale expansie en verkoopt het producten via speciaalzaken en online platforms in meer dan 50 landen. Ruim een derde van de omzet komt uit de eigen fabriek in Noord-Holland, waar innovatie en kwaliteit centraal staan.