HOORN – Vandaag, 3 maart, heeft de gemeente Hoorn een nieuwe werkgeverscampagne via de website werkenvoorhoorn.nl gelanceerd. Met deze campagne wil de gemeente zichzelf profileren als een aantrekkelijke werkgever en meer mensen interesseren voor een functie bij de gemeente.
Gerichte wervingscampagne
De campagne richt zich specifiek op de functietypes die de gemeente de komende jaren nodig heeft. Om een breed publiek te bereiken, worden advertenties geplaatst op social media zoals Facebook, Instagram en LinkedIn, evenals via Google Ads. Daarnaast worden uitingen zichtbaar op een snelwegpaal langs de A7 bij Purmerend, op digitale billboards langs de provinciale weg en op de achterkant van enkele regionale bussen.
Persoonlijke benadering
Voor de nieuwe website en campagne-uitingen zijn eigen medewerkers op de foto gezet, zodat geïnteresseerden een authentiek beeld krijgen van werken bij de gemeente Hoorn. Naast de algemene wervingscampagne worden losse vacatures ook afzonderlijk gepromoot via platforms als LinkedIn en Indeed. Wethouder Dick Bennis is actief aan het werven via de raadsbrief aan de raadsleden op om geschikte kandidaten in hun netwerk te wijzen op de nieuwe website en openstaande vacatures: “Wie weet is er een match.”