ZWAAGDIJK – Hessing Supervers uit Zwaagdijk-Oost neemt de verspakketten van The Greenery over. Door deze overname voegt Hessing een nieuw onderdeel toe aan haar assortiment en speelt het nog beter in op de groeiende behoefte van consumenten aan gemak, inspiratie en gezondheid.
“De verspakketten passen goed bij ons”, zegt directeur Frank Hessing. “De vraag naar makkelijke en gezonde maaltijden groeit flink. Nu kunnen we onze moderne procestechnologieën, verpakkingstechnieken en transportsystemen ook inzetten voor het samenstellen en distribueren van de verspakketten.” Hessing wast, snijdt en verpakt al meer dan vijftig jaar groente en fruit. De overname van de verspakketten past in de groeistrategie van het bedrijf.
Margerijke groeimarkt
De markt van verspakketten is het afgelopen jaar met 32 procent gestegen. Vier op de tien huishoudens koopt soms of regelmatig een verspakket, en dit wordt in de komende tijd alleen maar meer. Zeker als de variatie door het jaar heen groter gaat worden. Een verspakket bestaat uit (bijna) alle ingrediënten van een gezinsmaaltijd. Voor sommige pakketten koopt de consument nog vlees, vis of kaas en dat betekent extra omzet en marge voor de supermarkt.
Minder voedselverspilling
Omdat alle ingrediënten in de juiste hoeveelheden in de pakketten zitten, koopt de klant niets teveel en hoeft er niets weggegooid te worden. De verspakketten worden verpakt in stevig en recyclebaar karton, dat ervoor zorgt dat de producten langer vers blijven. Het product is door het transparante folie goed zichtbaar, zodat de consument de kwaliteit kan beoordelen.
Verspakketten op maat per klant
Het assortiment verspakketten bestaat op dit moment uit zo’n twintig verschillende soepen en maaltijden. Dit zijn zowel Nederlandse als internationale gerechten, vegetarische en veganistische opties of recepten waarbij zelf vlees of vis toegevoegd kan worden. De komende tijd breidt Hessing dat aanbod verder uit op maat voor de klant, samen met de koks en culinaire specialisten van Hessing.