HOORN – Vorige week berichten wij over de start van een nieuw platform Hoornechtmooi.nl. Met het nieuwe platform Hoornechtmooi.nl wil Ondernemersvereniging Stad Hoorn de promotie van lokale ondernemers en culturele instellingen weer groots oppakken. Met een ambitieuze doelstelling; Binnen 1 jaar minimaal 1 miljoen mensen te bereiken en te laten zien hoe mooi Hoorn echt is.
Tijd voor verdere kennismaking. Wij legden zes vragen voor aan de werkgroep onder leiding van Linne van Straten (voorzitter OSH).
Hoe is de naam ‘Hoorn Echt mooi’ tot stand gekomen?
‘Echt’ komt uit de Hoornse kernwaarden ‘Authentiek’. De kernwaarde komen uit verschillende bestaande onderzoeken welke door de gemeente en stichting Hoorn marketing zijn uitgevoerd. Dit is nogmaals bevestigd door de werkgroep. Ook ‘mooi’ komt uit eerder onderzoek, Hoorn staat bekend om zijn kunst, cultuur en unieke ligging aan water. De historische haven heeft een pittoreske uitstraling. En wordt in de volksmond ook wel ‘Mooi’ genoemd. De combinatie is ontstaan uit de creatieve sessie met de werkgroep en is door de partners goedgekeurd.
Wat is missie danwel doelstelling van ‘Hoorn echt mooi’?
Missie (waar sta je voor?); Hoorn is authentiek. In onze sfeervolle havenstad bruist het van de kunst, cultuur, historie, speciaalzaken, knusse cafés, heerlijke restaurants en hotels.
Visie (Waar ga je voor?); Hoorn wil de meest karakteristieke en sfeervolle havenstad van Nederland zijn die alle verwachtingen overtreft. Een stad waar bezoekers graag terugkomen en hun ervaring delen met anderen.
Doelstelling op lang termijn: Meer bekendheid, Meer bezoeker, Meer herhaalbezoek en meer omzet voor lokale winkeliers en instellingen.
Concreet (meetbaar) doel op kort termijn: Binnen 1 jaar de kwaliteiten van Hoorn laten zien aan 1.000.000 mensen binnen een straal van 50 KM
Hoe moet het platform gebruikt gaan worden?
Het platform werkt als een gezamenlijke landingspagina voor potentiële bezoekers van Hoorn. Ondernemers en instelling kunnen hun aanbod kosteloos presenteren. Het platform zorgt voor het bereik en toont het gecombineerde aanbod aan geïnteresseerde bezoekers. Bezoekers kunnen zich laten inspireren door de advertenties, het aanbod en de uitagenda.
Hoe gaan jullie deze doelgroep bereiken?
Met online advertenties, social media, via google, krantenadvertenties en samenwerking met andere platformen als Holland Boven Amsterdam, AirBNB en Tripadvisor.
Ook aanbod van speciaal zaken. Hoe verhoud dit platform zich met WarenhuisHoorn.nl?
Hoorn Echt mooi werkt samen met Warenhuis Hoorn, het aanbod en is geïntegreerd in het platform
Welke relatie heeft ‘Hoorn echt mooi’ met Holland boven Amsterdam?
Hoorn, echt mooi en Holland boven Amsterdam hebben een gezamenlijk doel, het promoten van de Regio. Hoorn, Echt mooi verzamelt informatie en content welke door HBA ingezet kan worden ter promotie van Hoorn en de Regio. Op dit moment onderzoeken we de mogelijkheden voor een automatische koppeling waarmee data efficiënt uitgewisseld kan worden.