• Hoorn.wf
  • Medemblik.wf
  • Enkhuizen.wf
  • Drechterland.wf
  • StedeBroec.wf
  • Opmeer.wf
  • Koggenland.wf
zaterdag, 12 juli 2025
  • Login
OnsWestfriesland
  • Home
    • Sport
    • Vacatures
  • 112NHN
  • Lokaal
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Fotos
  • Adverteren
  • Video’s
  • Contact
No Result
View All Result
  • Home
    • Sport
    • Vacatures
  • 112NHN
  • Lokaal
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Fotos
  • Adverteren
  • Video’s
  • Contact
No Result
View All Result
OnsWestfriesland
Home lokaal

Waardering van onze dienstverlening gemeente Stede broec

by Redactie
15 januari 2024
in lokaal, Stede Broec
Reading Time: 3 mins read
A A
0
Waardering van onze dienstverlening
Deel op FacebookDelenDelenDelenDelen

STEDE BROEC – De gemeente is voortdurend bezig met het verbeteren van de dienstverlening voor de inwoners. Daarom zijn er dit jaar 2 onderzoeken geweest over hoe u onze dienstverlening ervaart. Inwoners en ondernemers konden tijdens de zomermaanden een enquête over onze dienstverlening invullen. Deze vragen waren voornamelijk gericht op het contactmoment en het gekregen antwoord op de vraag van de inwoner. Daarnaast hebben we bezoekers van het gemeentehuis en van onze website van juni tot half oktober gevraagd wat ze vonden van de manier waarop ze geholpen zijn. De resultaten uit deze twee onderzoeken willen wij graag met u delen.

Resultaten onderzoek na contactmoment

Mensen die bij de balie, via de telefoon of via de website contact hebben gehad met de gemeente konden hun mening geven over hoe zij zijn geholpen. In de periode van juni tot half oktober vulden 132 bezoekers aan de balie de vragenlijst in. Zij gaven de medewerkers een 8,7. Een mooi cijfer! Er waren zelfs 46 bezoekers die een 10 gaven. Het meest gewaardeerd wordt de vriendelijkheid van de medewerker achter de balie. Ook de wachttijden, kennis en vaardigheden worden goed gewaardeerd.

(tekst gaat door onder deze advertenties)

De telefonische dienstverlening kreeg een 8,3. De online bezoekers gaven over de periode januari tot half oktober de dienstverlening een 7,2.

Resultaten enquête

In de enquête onder inwoners en ondernemers is vooral gevraagd naar het contactmoment en hoe deze ervaring was. De gemeente Stede Broec heeft als rapportcijfer een 6,2 voor de dienstverlening ontvangen. In totaal is de vragenlijst 91 keer door inwoners ingevuld. Van deze personen heeft 68% dit jaar contact gehad met de gemeente. De top 3 van redenen voor dit contact is:

(tekst gaat door onder deze advertenties)
  1. Een melding openbare ruimte
  2. Een aanvraag voor een paspoort of reisdocument
  3. Melding verkeerssituatie

Contact opnemen met de gemeente wordt voornamelijk via de website of telefonisch gedaan. Ervaringen met het contactmoment waren:

  • Positief:                      23%
  • Neutraal:                     31%
  • Negatief:                     21%
  • Geen antwoord:         25%

Ondervraagden die een negatieve ervaring hadden gaven aan dat ze onvoldoende op de hoogte zijn gehouden en dat er niets tot weinig met de melding werd gedaan. Ook ervaarden ze de dat de bereikbaarheid lastig is. Van de ondervraagden die contact hebben opgenomen, heeft 45% daadwerkelijk een antwoord gekregen op hun vraag, 24% helaas niet. 6% geeft aan dat de vraag nog in behandeling is (25% van de ondervraagden hebben geen reactie gegeven op deze vraag).

(tekst gaat door onder deze advertenties)
ADVERTISEMENT

Koptekst

Inwoners van Stede Broec hebben over het algemeen de voorkeur om naar het gemeentehuis te gaan om persoonlijk contact te hebben, 36% van de ondervraagden vinden het geen probleem om op afspraak langs te komen.

Verbeteringen

Met de feedback die we hebben ontvangen proberen we waar mogelijk snel verbeteringen door te voeren. Zo is bijvoorbeeld de naam van de afspraak voor het aanvragen van een ID-kaart of paspoort voor een minderjarige aangepast. Door deze kleine aanpassing is het voor bezoekers duidelijker hoe ze zich moeten voorbereiden op de afspraak en wat ze mee  moeten nemen.

Andere tips die gegeven zijn, gaan over het verbeteren van het persoonlijke contact, ruimere openingstijden en betere bereikbaarheid.

Hoe nu verder?

De uitkomsten van de enquêtes zijn belangrijke input voor de verbetering van de dienstverlening. Naar verwachting is er aan het einde van dit jaar een ontwikkelplan gereed waarin we beschrijven wat we gaan doen om de dienstverlening aan inwoners en ondernemers te verbeteren. De verbeteringen spitsen zich toe op digitale dienstverlening, dienstverlening op maat en inclusieve en toegankelijke dienstverlening. Daarbij willen we ook onderzoeken hoe we de dienstverlening samen met u kunnen verbeteren. Dienstverlening is niet alleen van de gemeente, maar van ons allemaal! In 2024-2025 gaan we dit plan uitvoeren en hopen we meer duidelijkheid te kunnen geven.

Bron tekst en foto: Gemeente Stede Broec

Tags: Gemeente Stede Broec
Share74Tweet46SendShare13Send
Advertenties van onze sponsoren
• BHV materialen nodig? BHVtotaal uw partner in veiligheid!
• Ook hier adverteren? Vanaf €25,- p/maand
• De HorlogeSmit voor horlogereparaties en onderhoud 0611040316
• Renovatie badkamer, keuken, toilet? Vertelman Tegelwerken

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor Nieuws Updates:

Skoftig; Nieuws uit jouw regio in je mailbox Abonneren

Populair afgelopen 24 uur

  • Man uit Grootebroek aangehouden in Enkhuizen na controle op drugs en mogelijk drugshandel

    Man uit Grootebroek aangehouden in Enkhuizen na controle op drugs en mogelijk drugshandel

    493 shares
    Share 197 Tweet 123
  • Terrasboot aan de Korenmarkt in Hoorn krijgt groen licht voor vervolgstap

    712 shares
    Share 285 Tweet 178
  • Uitstel besluit wijziging Omgevingsplan binnenstad Hoorn; ‘anders kans op nadeelcompensatieclaims tot 400.000 euro’

    115 shares
    Share 46 Tweet 29
  • Poging tot inbraak bij juwelier in Blokker: daders vluchten na alarm en mistmachine

    862 shares
    Share 345 Tweet 216
  • 25 Euro kermisbudget opnieuw beschikbaar voor kinderen met HoornPas

    77 shares
    Share 31 Tweet 19

Lokaal nieuws en bekendmakingen

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
Facebook Twitter Instagram Telegram LinkedIn

Nieuws, informatie en bekendmakingen per gemeente

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
Volg OnsWestfriesland en mis geen nieuws
  • Bluesky:  ons.wf/bluesky
  • Instagram:  ons.wf/Instagram
  • Twitter: ons.wf/twitter
  • facebook: ons.wf/facebook
  • Youtube: ons.wf/youtube
  • Telegram: ons.wf/telegram
  • Threads: ons.wf/threads
  • Mastodon: ons.wf/mastodon
  • Whatsapp Channel: WestfrieslandNieuws
  • whatsapp: 06-49 522 000 (nieuws, tips en foto's)
Samen groeien wij door naar de nummer 1 nieuwswebsite gericht op Westfriesland.

Laatst toegevoegd

College Medemblik: voortgang inburgering verloopt positief, maar uitdagingen blijven

Nieuwe reeks stadsgesprekken in Hoorn van start na zomer: Armoede, Beeld JP Coen en Inclusie

Echtpaar Fennema 60 jaar getrouwd

Waarschuwing voor nepagenten: trap niet in babbeltrucs

Renovatie na brand brug Zuider Bolwerk kost Enkhuizen €15.000; brandstichter onbekend

Uitstel besluit wijziging Omgevingsplan binnenstad Hoorn; ‘anders kans op nadeelcompensatieclaims tot 400.000 euro’

25 Euro kermisbudget opnieuw beschikbaar voor kinderen met HoornPas

© 2013-2024 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden. | Disclaimer

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
No Result
View All Result

© 2013-2024 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden. | Disclaimer