HOORN – De Nederlandse band Maison du Malheur is vanaf vandaag het nieuwe geluid in een wereldwijde televisie- en reclamecampagne van Heineken. De reclame is op dit moment te zien in Noord- en Zuid Amerika, Europa, Azië, Australië en Afrika. Maison du Malheur belooft dé festivalhit van 2013 te worden en beleeft met deze campagne definitief de doorbraak op het wereldtoneel. Het grote gezelschap van Maison Du Malheur speelt een mix van oude blues, ragtime en vrolijke swingmuziek. Goed nieuws voor West-Friesland: op zaterdagavond 22 juni speelt de band op de Roode Steen tijdens de Hoornse Stadsfeesten!
Maison du Malheur is vereerd om als Nederlandse band voor zo’n wereldwijde campagne gevraagd te zijn, met hun eigen kenmerkende geluid. Songwriter en frontman van de band J.P. Mesker: “Heineken was op zoek naar een passend nummer voor hun campagne, en toen ze een track van ons hoorden hebben ze ons gelijk gebeld en gevraagd om een nummer voor hen op te nemen.”
De band rondom songwriter J.P. Mesker heeft recent hun album Wicked Transmission uitgebracht op Excelsior Recordings en Tikkeboemtsjing. “Alles valt hier op z’n plek: het album is pas uit, er staat een mooi rijtje festivals deze zomer, de tweede clubtour komend najaar staat in de boeken en nu dan deze wereldwijde commercial erbovenop”, aldus manager van de band Aram Haagsman van Tikkeboemtsjing. Maison du Malheur speelt deze zomer op meer dan 50 festivals, waaronder het North Sea Jazz Festival en natuurlijk de Hoornse Stadsfeesten.
Link naar de commercial:
http://youtu.be/UvvSAX-aIts
Bron: Hoornsestadsfeesten.nl