WESTFRIESLAND – WerkSaam Westfriesland optimaliseert haar dienstverlening naar cliënten. Als één van de eerste lokale uitkeringsorganisaties in Nederland biedt WerkSaam met Mijn WerkSaam een deel van de informatievoorziening en dienstverlening digitaal aan.
Sinds deze week kunnen cliënten met Mijn WerkSaam een groot deel van hun benodigde informatie digitaal raadplegen en zelf regelen. Zo beschikken ze altijd over de nieuwste informatie en kunnen ze zaken regelen wanneer het hen uitkomt.
Digitaal raadplegen
Met Mijn WerkSaam kunnen cliënten hun uitkeringsspecificatie digitaal raadplegen, een vakantie en enkele kleine wijzigingen doorgeven. Tevens kunnen cliënten die naast hun uitkering ook een parttime baan hebben, een groeiend aantal volgens Werksaam, online een inkomstenformulier toesturen. “Tot 1 januari 2016 bieden we Mijn WerkSaam naast onze bestaande dienstverlening aan. Vanaf 1 januari 2016 kan dit alleen nog digitaal via Mijn WerkSaam,” aldus WerkSaam in haar bericht.
Veel blijft zoals het was
“De digitale werkzaamheden gelden alleen voor de informatie die via Mijn WerkSaam te verkrijgen en te regelen is. Zoals het opvragen van de uitkeringsspecificatie of het doorgeven van inkomsten. De rest blijft gewoon bij het bestaande,” benadrukt de woordvoerder namens WerkSaam.
Het gebruik van Mijn WerkSaam voldoet volgens de organisatie aan de nodige veiligheidseisen en is, net als vele andere overheidsdiensten, gekoppeld aan inloggen met persoonlijke DigiD.