• Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
zondag, 2 april 2023
OnsWestfriesland
  • Home
  • Nieuws
    • 112NHN
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Video’s
  • Sport
  • Vacatures
  • Fotos
  • Contact
Geen resultaat
Bekijken resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • 112NHN
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Video’s
  • Sport
  • Vacatures
  • Fotos
  • Contact
Geen resultaat
Bekijken resultaten
OnsWestfriesland
Geen resultaat
Bekijken resultaten
Home Hoorn

Citymarketeer en bestuur Hoorn Marketing stoppen

Door Redactie
19 november 2019
in Hoorn, Nieuws
Leestijd:2 minuten
0 0
A A
0
Citymarketeer en bestuur Hoorn Marketing stoppen

Archieffoto Stefan Kraft van Ermel (citymarketeer) met voormalig wethouder Ben Tap bij lancering Gouden Eeuw Magazine. Foto Alex Gitzels/ Westfriesland Media

157
LEZERS
Deel op FacebookDelenDelenDelenDelen
Advertentie

HOORN – Het is tijd voor een nieuwe fase van de citymarketing van Hoorn. Dat stelt het bestuur van Stichting Hoorn Marketing. Hierbij zien het bestuur en de citymarketeer geen rol voor zichzelf. Zij hebben ondernemersvereniging OSH en de gemeente Hoorn gevraagd om samen na te denken over de toekomst van de marketing van Hoorn.

“Nu het merk ‘Ik hou van Hoorn’ en de branding van Hoorn als Stad van de Gouden Eeuw staan, is het tijd om de marketing van Hoorn door te ontwikkelen en op een andere manier te organiseren”. Tot die conclusie komt het bestuur van Hoorn Marketing op basis van gesprekken met diverse stakeholders uit de stad.

Tekst loopt door onder deze advertentie
Advertentie

Waardering en ontwikkelpunten

“Tijdens die gesprekken is waardering uitgesproken over hoe de kwartiermakers fase is opgepakt en voor de behaalde resultaten. Tegelijkertijd zijn er ook ontwikkelpunten benoemd. Een van die punten is de vraag waar de citymarketing zich op moet richten; vooral op toerisme, of juist ook op andere thema’s als wonen en economie? Daarnaast is draagvlak een vraagstuk. Het is moeilijk gebleken om naast de gemeentelijke subsidie ook voldoende financiering en ondersteuning vanuit de stad aan te trekken. En tot slot is de manier van aansturing een punt van aandacht. Vanuit stakeholders is er een duidelijke behoefte om meer invloed te hebben op de keuzes die Hoorn Marketing maakt.”

Stokje overdragen

Het bestuur geeft aan dat de citymarketeer na de zomer al had aangegeven dat hij eind 2019 wilde stoppen i.v.m. de groei van zijn bedrijf. Mede naar aanleiding van deze gesprekken heeft het bestuur van Hoorn Marketing besloten het stokje over te willen dragen.

“Na verschillende gestrande initiatieven om de citymarketing op te zetten hebben wij deze kwartiermakers fase van de marketing van Hoorn met heel veel plezier en enthousiasme opgepakt,” vertelt Petra Hagemeijer voorzitter Hoorn Marketing. “Tegelijkertijd is het ook een uitdaging om dit als vrijwilligersbestuur goed uit te kunnen voeren. Er is nog veel werk te doen, met name in het leggen van verbindingen tussen veel partijen. Daarom vindt het bestuur dat het verstandig is als dat werk door meer partijen, of door een grotere partij gedragen wordt.”

Reactie Citymarketeer // Stefan Kraft van Ermel heeft aangegeven aan de redactie van OnsWestfriesland.nl en Westfrieslandinbedrijf.nl een reactie in een vorm van een uitgebreid interview te geven. Wij hopen deze snel te kunnen delen.

Volgende fase

Het bestuur van Hoorn Marketing benadrukt dat zij gaan zorgen voor een zorgvuldige en goede overdracht van de citymarketing. Het streven is om de marketing per 1 januari 2020 over te dragen. “Wij laten ons werk zeker niet uit onze handen vallen,” aldus Hagemeijer. “Het belang voor de stad is groot en dat nemen we zeer serieus”.

De komende tijd gaat Hoorn Marketing in gesprek met de gemeente Hoorn en de OSH over hoe de volgende fase van de marketing van Hoorn het beste kan worden georganiseerd en uitgevoerd.

Tags: Hoornmarketing
Deel63Tweet39VerstuurDeel11Verstuur
Advertentie
Vorig artikel

Zware mishandeling na verkeersconflict in Opmeer; Politie zoekt getuigen

Volgend artikel

Inwoners Bovenkarspel winnen 287.500 euro in Loterij

Populair afgelopen 24 uur

  • Ernstig ongeluk N307 bij Enkhuizen; tenminste vijf auto’s betrokken; weg afgesloten

    Ernstig ongeluk N307 bij Enkhuizen; tenminste vijf auto’s betrokken; weg afgesloten

    5804 lezers
    Deel 2322 Tweet 1451
  • Korte brand in keuken van woning in Hoorn

    1123 lezers
    Deel 449 Tweet 281
  • Nieuwe high-tech productielocatie Hessing SuperVers geopend

    131 lezers
    Deel 52 Tweet 33
  • Het toeristisch seizoen in Enkhuizen kan beginnen (met de Halve Maen)

    287 lezers
    Deel 115 Tweet 72
  • Dode gevonden in Wervershoof; Politie zoekt identiteit overleden man met deze tattoos

    896 lezers
    Deel 358 Tweet 224
OnsWestfriesland

Lokaal nieuws en bekendmakingen

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
Advertentie
Facebook Twitter Instagram Telegram LinkedIn

Nieuws, informatie en bekendmakingen per gemeente

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec

© 2013-2021 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden. | Disclaimer

Geen resultaat
Bekijken resultaten
  • Home
  • Nieuws
  • Lokaal
  • Skoftig
  • Contact
  • Steun ons
  • sluiten

© 2013-2021 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden. | Disclaimer

Welkom terug!

Login op je account

Wachtwoord vergeten?

Retrieve your password

Vul je username of e-mailadres om wachtwoord te resetten

Log In