• Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
zaterdag, 27 februari 2021
OnsWestfriesland
  • Home
  • Nieuws
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Video’s
  • Sport
  • Vacatures
  • Fotos
  • Contact
Geen resultaat
Bekijken resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Drechterland
    • Enkhuizen
    • Hoorn
    • Koggenland
    • Medemblik
    • Opmeer
    • Stede Broec
  • Video’s
  • Sport
  • Vacatures
  • Fotos
  • Contact
Geen resultaat
Bekijken resultaten
OnsWestfriesland
Geen resultaat
Bekijken resultaten
Advertentie

NS past service op stations aan; Einde ticketservicebalie in Hoorn en Alkmaar

door Redactie
10 december 2020
in Hoorn, Nieuws, Westfriesland Regio
Reading Time: 2Leestijd:
A A
0
‘Medewerker’ thuiszorg steelt uit verzorgingshuis Overvest
849
VIEWS
Deel op FacebookDelenDelenDelenDelen
Advertentie

HOORN/ALKMAAR – NS wil het aantal stations met een vaste ticketservicebalie terugbrengen van 36 naar 15. Het aantal stations waarop reizigers ondersteuning krijgen op afstand via hun eigen telefoon of servicezuil op het station neemt toe van 237 naar 253. Dit heeft gevolgen voor de balies op NS Stations in Alkmaar en Hoorn. In Noord-Holland Noord is daarmee geen balie meer aanwezig ter noorden van NS Zaandam. Hier wordt de bestaande balie omgezet naar een light variant.

Waar in 2004 nog 63 procent van alle kaartjes aan een balie van OV Service & Tickets werd gekocht, was dat aandeel in 2019 slechts 12 procent. Tegelijkertijd kopen steeds meer reizigers hun treinkaartje online. NS verwacht dat de voorgestelde plannen impact hebben op 300 FTE. Hoeveel banen er uiteindelijk verdwijnen is op dit moment nog niet te zeggen.

Koopgedrag

Volgens Tjalling Smit, Raad van Bestuur van NS, sluit het koopgedrag aan op een maatschappelijke trend. “Nederland is in rap tempo aan het digitaliseren. Pinautomaten verdwijnen uit het straatbeeld, zelfscankassa’s nemen een vlucht in de supermarkt en je kan steeds meer overheidszaken online regelen. Ook wij zien die ontwikkeling bij onze reizigers”. NS noemt deze aanpassing ‘personeel en middelen efficiënter inzetten’. “We moeten afwegen hoe wij onze collega’s inzetten om reizigers het beste van dienst te zijn. Gemiddeld genomen is er echter voor de helft van de tijd aan de balie geen reiziger die we kunnen helpen. Bij sommige balies verkopen we slechts één abonnement per tien dagen”.

Al op de meeste stations service op afstand

Op de meeste stations krijgen reizigers nu al ondersteuning op afstand via hun eigen telefoon of servicezuil op het station. Op 15 locaties vindt NS het belangrijk om een vaste balie te behouden. Daarbij is onder andere gekeken naar het aantal overstappende reizigers op het station, de complexiteit van het station en het type reizigers die naar het station komen (bijvoorbeeld toeristen).

Andere servicediensten, zoals Reisassistentie voor reizigers met een beperking, de OV-fiets of de StationsHuiskamer, blijven voor reizigers gewoon beschikbaar. Reizigers kunnen treinkaartjes kopen en abonnementen afsluiten via de kaartautomaat, app en website of telefonisch via de klantenservice.

NS legt de plannen op dit moment voor advies voor aan de ondernemingsraad en de reizigersorganisaties. De verwachting is dat de adviestrajecten in het voorjaar 2021 afgerond zijn.

Beeld NS

Word ook zichtbaar! Profiteer nu.



Nieuws of Tips? Correcties of aanvullingen? Foto’s bij het nieuws? Mail naar redactie@onswestfriesland.nl, stuur ons een berichtje via Whatsapp 06-1695 8844 of via facebook @OnsWestfriesland.

Tags: AlkmaarhoornNsTrein
DeelTweetVerstuurDeelVerstuur
Vorig artikel

gmb-2020-326992 : Medemblik – Bekendmakingen

Volgend artikel

Update 10 december: Week aantal corona meldingen stijgt weer

Laatste berichten uit Westfriesland Regio

Wijkleercentrum Hoorn: een talentplek waar studenten helpende hand in de zorg worden

Levensgrote replica van Nachtwacht in Dijklander Ziekenhuis

Hoorn leidt 12 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op voor werk in datacenters

Auto uit de bocht op N307 oprit A7 nabij Hoorn

Criteria onderzoeksrapport nieuwe locatie IKEC in Hoorn ter bespreking in raadscommissie

Hoorn gaat uit van 90 getroffen gezinnen van de toeslagenaffaire


Westfriesland Top 5 artikelen (7 dagen)

  • Auto te water in Hoorn; Briefje op voorruit “Wordt er morgen uitgehaald”

    Auto te water in Hoorn; Briefje op voorruit “Wordt er morgen uitgehaald”

    0 shares
    Deel 0 Tweet 0
  • Flinke toename coronabesmettingen in Hoorn

    0 shares
    Deel 0 Tweet 0
  • Buitenlandse chauffeur vrachtwagen maakt brokken op rotonde

    0 shares
    Deel 0 Tweet 0
  • Zo worden de Deen winkels verdeeld over Vomar, Dekamarkt en Albert Heijn [overzicht]

    0 shares
    Deel 0 Tweet 0
  • Brandweer massaal opgeroepen voor woning brand centrum Hoorn

    0 shares
    Deel 0 Tweet 0

Lokaal nieuws en bekendmakingen

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec
Facebook Twitter Instagram Telegram LinkedIn

Nieuws, informatie en bekendmakingen per gemeente

  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Opmeer
  • Stede Broec

Dossiers

  • Foto pagina
  • Ironman
  • BedrijvenNieuws
  • Kermis Hoorn
  • Westfriese Waterweken
  • N23 Westfrisiaweg
  • Carnaval

Populair deze week

Auto te water in Hoorn; Briefje op voorruit “Wordt er morgen uitgehaald”

Flinke toename coronabesmettingen in Hoorn

Buitenlandse chauffeur vrachtwagen maakt brokken op rotonde

Zo worden de Deen winkels verdeeld over Vomar, Dekamarkt en Albert Heijn [overzicht]

© 2013-2021 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden.

Geen resultaat
Bekijken resultaten
  • Home
  • Nieuws
  • Lokaal
  • Skoftig
  • Contact
  • Steun ons
  • sluiten

© 2013-2021 OnsWestfriesland.nl een Westfriesland Media productie. Alle rechten voorbehouden.