HOORN – Consumenten vinden de uit Hoorn afkomstige supermarktketen DEEN de klantvriendelijkste supermarkt van Nederland. Dit blijkt uit het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland. Het is de eerste keer dat DEEN deze prijs wint. In totaal doen zo’n 7.500 consumenten mee en die zorgen voor ongeveer 50.000 waarderingen voor 350 bedrijven in 9 branches.
Voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. In negen verschillende branches wordt de winnaar bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.
Winnaar in de branche supermarkt
DEEN is de winnaar in de branche supermarkt. Klanten beoordelen de klantvriendelijkheid bij DEEN gemiddeld met een 8,1. Daarmee staat DEEN in de branche supermarkten op de eerste plaats en in het overall klassement van klantvriendelijkste bedrijven van Nederland op een prachtige elfde plaats. Winnaar van dat algemeen klassement is Coolblue.
Joost Deen, directeur Marketing & Formule DEEN supermarkten is blij met deze waardering. “Dit is wel waar we het voor doen. De waardering van onze klanten. Deze prijs laat zien dat oprechte betrokkenheid en persoonlijke aandacht heel belangrijk zijn. Dát zijn de drijfveren van een goede supermarkt. Dit is een enorm mooie prijs en een erkenning voor alle DEEN medewerkers die zich iedere dag inspannen om te zorgen dat onze klanten op een prettige manier hun boodschappen kunnen doen.”
Oorkonde
De oorkonde die bij deze prijs hoort is door het bureau MarketResponse uitgereikt aan Joost Deen en Anja Ippel (coördinator klantenservice). Per branche worden continue de consumentenervaringen gemeten. De periode waar DEEN als eerste uit de bus is gekomen, in de categorie supermarkten, is gemeten van Q4 2018 t/m Q1 2020.
7 gouden regels
De verkiezing wordt opgehangen aan de zeven gouden regels van Marketrespons: wees beschikbaar voor de klant, maak je belofte uit de reclame waar, val de klant niet onnodig lastig, doe niet moeilijk over formaliteiten, geef je fouten toe en los ze op, wees oprecht betrokken en heb oog voor mens en maatschappij. “Deze basisprincipes zitten verweven in de DNA van DEEN en haar medewerkers. Alle winkels en medewerkers hebben een grote binding met de klant en de buurt waarin zij zijn gevestigd.”