HOORN – Het bestuur van de Stichting Hoorn Marketing heeft besloten de stichting op korte termijn op te heffen. Reden daarvoor is het gebrek aan vertrouwen vanuit de Hoornse gemeenteraad voor een succesvolle herstart.
Medio 2019 heeft het voormalige bestuur van de Stichting Hoorn Marketing haar taken neergelegd. Vanuit het belang voor een goede marketing van de stad Hoorn, zijn Rien van Drongelen (voorzitter OSH) en Jan Rosier (duovoorzitter HOC) als interim-bestuurders de uitdaging aangegaan om een succesvolle herstart mogelijk te maken.
Herstart
Uitgangspunt voor een succesvolle herstart was een door cultuur, overheid, bedrijfsleven, bewoners en instellingen gedragen plan. Na gesprekken met deze stakeholders bleek unaniem dat een herstart van de citymarketing, vanuit een integrale benadering voor wonen, werken en bezoeken zeer gewenst was. In nauwe samenwerking met citymarketing bureau Response is het uiteindelijke herstart-plan opgesteld.
Wantrouwen
Tijdens de mening vormende evaluatie over de voorgaande jaren met de gemeenteraad in oktober 2020, bleek echter dat een herstart vrijwel onhaalbaar was. Wantrouwen vanuit het verleden kon niet opzij worden gezet voor vertrouwen in de toekomst. Met als gevolg dat, ondanks een positief advies van alle stakeholders voor een herstart, de gemeenteraad ervoor kiest om als gemeente zelf de regie in handen te nemen over de marketing van de stad Hoorn.
Ofheffen
De afgelopen maanden is tijdens gesprekken met wethouder Helling duidelijk geworden dat de gemeenteraad bij dat standpunt blijft en er geen subsidie wordt verleend. Op basis van die informatie heeft het interim-bestuur besloten de Stichting Hoorn Marketing op korte termijn op te heffen.
Dossier
Stichting Hoorn Marketing is op 2 juli 2017 gestart. Uit het artikel op Westfrieslandinbedrijf.nl: “De komende periode zal het bestuur een stevig fundament leggen voor een gezonde en succesvolle toekomst van het nieuwe citymarketingplan met de naam ‘Ik hou van Hoorn’. De Stichting Hoorn Marketing heeft zichzelf als doel gesteld om meer bezoekers naar de stad trekken door evenementen en attracties met elkaar te verbinden en deze op de juiste plek bekend te maken.”
Meer over Hoorn Marketing
Oud wethouder ziet na commotie af van commissariaat bij Hoorns bedrijf
Hoorn - Oud wethouder Ben Tap blijft de politieke gemoederen in Hoorn bezig houden. Op 1 november stapte hij op...
Citymarketeer en bestuur Hoorn Marketing stoppen
HOORN - Het is tijd voor een nieuwe fase van de citymarketing van Hoorn. Dat stelt het bestuur van Stichting...
100.000 stuks glossy ‘Hoorn stad van de Gouden Eeuw’
HOORN - Dinsdagmiddag tijdens de bijeenkomst in de Nadorst van de opening van het Toeristische seizoen werd de cover van...
‘Samenwerken aan mooie evenementen en de marketing van Hoorn’
HOORN – Organisatoren van Hoornse evenementen waren maandagavond uitgenodigd voor een informatieve bijeenkomst bij Duvels in Hoorn. Hoe kunnen deze...
Nieuwe citymarketeer en gezicht van ‘Ik hou van Hoorn’
HOORN - Stefan Kraft van Ermel is benoemd tot de Citymarketeer van Hoorn Marketing en haar merk “Ik Hou van Hoorn”....